Kuidas kasvada kiiresti ning efektiivselt Veriffi näitel

TalentHub Podcast Veriff

Kuidas kasvada kiiresti ning efektiivselt Veriffi näitel

Kuidas kasvas Veriff ühe aastaga 20 inimese pealt 300 peale? Milline näeb välja värbamine Veriffis? Millised on ettevõtte tänased eesmärgid ja väljakutsed? TalentHubi podcasti 23. saatekülaliseks on Veriffi äriprotsesside juht Kristina Lilleõis.

Millega tegeleb Veriff?

Veriff pakub teenusena suurettevõtetele tehnoloogiat, mille abiga on võimalik läbi veebi tuvastada kasutajate identiteeti. Näiteks on Veriffi abiga võimalik inimesel avada pangakonto kodust lahkumata. 

Veriffi kliendibaas koosneb peamiselt USA suurettevõtetest, kuid klientide hulgas leidub ka ettevõtteid nii Eestist kui ka mujal Euroopast.

Kristina teekond Veriffis, eesmärgid ja väljakutsed

Kristina teekond Veriffis sai alguse personalijuhina. Loomult organiseerija ja korra armastaja, meeldis personalitöö Kristinale väga. “Julgen öelda, et inimestega tegelemine startupis on üks kõige lahedamaid asju.” Töötades poolteist aastat personalijuhina, nägi Kristina lähedalt nii Veriffi kõrgeid kui ka madalaid hetki. Tol ajal oli Kristina peamiseks eesmärgiks kasvatada tiimi võimalikult kiiresti ning efektiivselt. Tänaseks on aga Kristina kui Veriffi äriprotsesside juhina peamine vastutus erinevate protsesside paika panemine. Siinkohal toob peamiseks väljakutseks antud positsioonil Kristina välja selle, et kuidas erinevad tiimid panna ühtselt ning efektiivselt tegutsema.

Kiire kasv, protsesside olulisus

Veriff on viimaste aastate jooksul kasvanud meeletu kiirusega. Nimelt kasvas ettevõte ühe aastaga 20 inimese pealt 300 peale. “On olnud nädalaid, kus meiega liitub 16 uut inimest,” ütleb Kristina. Selleks, et nii palju inimesi aga korraga värvata, tuli Veriffil lühikese aja jooksul erinevad protsessid läbi mõelda. Kõigepealt tuleb kõik need uued inimesed onboardida ehk ettevõttesse edukalt sisse sulandada. Veriffis on kõikidele uutele töötajatele kindel ühenädalane onboarding programm, millest pool nädalat on kõigile üks ja sama. Selle käigus tutvustatakse uutele töötajatele, mis on Veriffi eesmärgid ja väärtused, kuidas töötavad ettevõtte sisesed divisjonid jne. Pärast onboardimist, tuleb tagada, et kõik ettevõtte töötajad oleksid rahul ning õnnelikud. Selleks tuleb juba eelnevalt läbi mõelda, kuidas seda kõike mõõta.

Loomulikult ei saa niivõrd suure kasvu eest vastutada paar värbajat. Siinkohal on jällegi oluline, et protsessid oleksid põhjalikult läbimõeldud. Värbamistarkvaradest kasutas Veriff esialgu BambooHR´i värbamismoodulit. Hiljem aga hakkasid kasutama Greenhouse´i tarkvara. “Värbamisprotsessis peab olema täpselt teada, kes intervjuudel osalevad ning kes peavad oma arvamuse andma.” Olgugi et Veriffil oli paika pandud kindel värbamisjuht, siis osalesid ka erinevad tiimijuhid intervjuudel. Lisaks on ettevõttes tavaks korraldada viimane intervjuuvoor asutajatega. “Lõpuks saime kogu värbamisprotsessi väga edukalt tööle,” sõnab Kristina.

Koondamine aastal 2020

Vaatamata suurest kasvust, tuli koroonaviiruse pandeemia tõttu Veriffil eelmisel aastal ka töötajaid koondada. “See oli üks vajalik, kuid väga valus samm,” lisab Kristina. “Meie eesmärk oli kogu aeg kasvada – inimesi juurde värvata – aga siis tuli 2020 ja pidime kõike eelnevalt tehtud tööd lõhkuma hakkama.”

Vaadates sellele perioodile aga tagasi, ütleb Kristina, et kindlasti väljus Veriff sellest tugevamana. “Meil õnnestus see (koondamine) nii hästi kui selline asi üldse õnnestuda saab,” mainib Kristina. Kogu koondamisprotsessi kohta said nad nii lahkunud töötajatelt kui ka jäänud kolleegidelt head tagasisidet. “Pakkusime inimestele tuge ning püüdsime olla hoolivad, inimlikud ja ausad.” Kuna tänaseks on Veriff jällegi olukorras, kus värvatakse uusi inimesi, siis on ka mitmed varem koondatud töötajad saanud tiimiga uuesti liituda.

Kui küsida Kristinalt, kuidas koondamist võimalikult valutult läbi viia, siis mainib ta, et oluline on see, et kogu protsess oleks ülimalt põhjalikult läbimõeldud. “Meil oli tegevuskava minuti põhjalt paika pandud. Teadsime täpselt, mis hetkel keegi ja mis info saab. Lisaks oli meil täpselt teada, mis tuge me inimestele pakume. Meie värbamistiim tegi meeletult head tööd, kasutades oma võrgustikku, et inimestele uusi võimalusi leida.” On oluline osata ennast panna selle teise inimese olukorda, kes selle halva uudise osaliseks saab. Tuleb mõelda, mis on need praktilised ja emotsionaalsed asjad, mida tal vaja läheb, lisab Kristina.

Mis paneb inimesi Veriffi kandideerima?

Konkurents töökohale Veriffis on meeletult tihe – väidetavalt on ettevõttega liitumine keerulisem, kui näiteks Stanfordi või Harvardi ülikooli sisseastumine.

Kuid mis paneb nii paljusid inimesi Veriffi kandideerima?

Kristina sõnul juhib Veriffi värbamisprotsessi tugevalt nende missioon internetti turvaliseks muuta. Kuna antud mission aitab võidelda erinevate probleemide, näiteks rahapesu ja terrorismi vastu, siis on need inimestele väga hingeminevad eesmärgid. Kuna me tegeleme nii fundamentaalse asjaga nagu selleks on identiteedituvastus, siis on meiega liitudes sul võimalus reaalselt maailma muuta, sõnab Kristina.

Lisaks sellele, pakub Veriff töötajatele teha vastutus- ning mõjurikast tööd.

Kristinat ennast innustas Veriffiga liituma ettevõtte asutajad Kaarel ja Janer, kes on oma suure ambitsiooniga soovinud alates esimesest päevast maailma mastaabis tegusid teha. 

Lisaks sellele, on Veriffil tugev investoribaas, mille hulka kuuluvad nimed nagu Mosaic Ventures, Y Combinator, Taavet Hinrikus, Sten Tamkivi, Ashton Kutcher jne. 

“See kõik on inimestele väga suureks motivatsiooniks, et Veriffiga liituda,” lisab Kristina.

Läbipõlemine ja vaimne tervis startup maailmas

Kuna startup maailmas on palju ekstaasi ning adrenaliini, siis saate käigus tunnistab Kristina, et oma teekonnal on ta kogenud ka läbipõlemist ning depressiooni. Nende kogemine on aga Kristina sõnul teda innustanud teisi inimesi aitama. “Üritan olla teistele eeskujuks ning anda mõista, et psühholoogi juures käimine pole häbiasi.”

Selleks, et toetada oma töötajate vaimset tervist, pakub Veriff oma töötajatele vaimse tervise kompensatsiooni, mis tähendab, et töötajatel on ettevõtte kulul võimalik käia psühholoogi juures. Lisaks korraldab Veriff veel ettevõtte siseseid loenguid, kus kutsutakse rääkima vaimse tervise eksperte. “Üldiselt räägime vaimse tervisega seotud teemadest oma tiimis väga ausalt ja avalikult,” lisab Kristina.

Loe ja kuula lisaks, kas töötajate vaimse tervise toetamine ettevõtete poolt saab uuel aastal normiks. 

Kuulaja küsimused

Kuna podcast´i külaline avaldatakse TalentHub’i sotsiaalmeediakanalites enne salvestust, on võimalik külalisele saata ka küsimusi. Lõpetuseks mõned küsimused, millele Kristina vastata sai:

Küsimus: “Kas intervjuudel oled sa analüütilise lähenemisega või pigem usaldad kõhutunnet?”

“Ma arvan, et mõlemat. Kui ma endale inimest värban, siis mul on list küsimusi ees. Aga, kui mul on kaks väga head kandidaati, siis tuleb ka kõhutunne mängu. Sellisel juhul tuleb arvestada ka isiklikku sobivust ehk kui hästi klapid kandidaadiga.”

Küsimus: “Kuidas kiires kasvuperioodis saavutada seda, et kultuur ei läheks kaotsi?”

“Selleks on ettevõtte väärtused. Meie panime ettevõtte viis põhiväärtust paika siis, kui meil oli 100 töötajat. Kuigi pean tunnistama, et alguses olin nende suhtes väga skeptiline. Arvasin, et ettevõtte väärtused on rohkem suurte korporatsioonide teema. Tegelikult on need väga vajalikud asjad, mille juurde tagasi tulla, kui on vaja otsuseid teha või uusi inimesi kultuuri sulandada.”

Küsimus: “Startupides sünnivad väga paljud ideed koos olles ning sotsiaalelu käib startupide juurde. Kuidas see teil täna toimub?”

“Meil midagi väga unikaalset pole. Eks me teeme online üritusi – näiteks tähistasime veebi vahendusel tiimiga Veriffi viiendat sünnipäeva. Lisaks teeme ühiseid kokkamisõhtuid läbi veebi. Nii palju kui võimalik, toome asju online´i. “Sellisel ajal nagu praegu pole miskit parata. Kui oli veel normaalne aeg, siis oli neid tiimi üritusi tunduvalt rohkem.”

TalentHub on värbamisagentuur, mille asutajateks on pikaajalise inhouse-kogemusega personalieksperdid Reet Kaurit ja Käthe-Riin Tull. Olles oma klientidele partneriks erinevates personaliküsimustes, on TalenHubi lähenemine värbamisele keskendunud läbipaistvusele ning andmetepõhisusele. Oma podcastidega soovime värbamis- ning personalitööga seotud teadmisi ka laiemalt jagada.

Kuula SIIT meie eelmist podcasti PARE tegevjuhi Kärt Kinnasega