Sihtotsing ehk headhunting

Värbamisprojekti eesmärk on leida võimalikult kiiresti ja efektiivselt kandidaate, kes vastavad töönõuetele kõige paremini. Kahjuks aga on need inimesed, keda sina värvata tahad, tihtipeale juba tööga hõivatud. See tähendab, et parimad kandidaadid ei käi tööportaalides sinu töökuulutust otsimas. Selleks, et nende tähelepanu üldse saada, on vaja teha sihtotsingut.

Mis on sihtotsing?

Sihtotsing on protsess, mille käigus kaardistatakse täpselt ära roll, millele värvata on vaja. Toetudes paika pandud kandidaadi profiilile, võtavad protsessi käigus värbajad ühendust ainult nende kandidaatidega, kes võiksid antud rolli ja ettevõttesse sobida. 

Üldiselt on sihtotsing mõeldud keerukamate rollide värbamiseks. Kuna sihtotsingul võetakse ühendust ainult sobilike kandidaatidega ning töökuulutust üldjuhul üles ei panda, aitab see värbamisprotsessi muuta kiiremaks ja efektiivsemaks.

Meie sihtotsingu protsess

1. Rolli kaardistus

Pärast esmast tutvustuskõnet, kaardistame teises kõnes koos kandidaadi profiili. Selle käigus otsustame, milliste omaduste ja oskustega inimest me otsima hakkame. Lisaks paneme kirja otsitava kandidaadi tööülesanded.

2. Strateegia loomine

Lisaks kandidaadi profiili kaardistamisele paneme teises kõnes paika, milliseid värbamiskanaleid me antud rollile kandidaatide leidmiseks kasutama hakkame. Nendeks võivad olla näiteks meie olemasolev kandidaatide võrgustik, soovitused, erinevad tööportaalid (nt LinkedIn) jne.

3. Kandidaatide otsing ja valideerimine

Kui värbamisstrateegia on paigas, hakkavad meie värbajad sihtotsinguga pihta. Võtame ühendust sobilike kandidaatidega ning kui neil on huvi, siis teeme iga kandidaadiga eraldi lühikõne ehk screeningu, kus tutvustame rolli lähemalt. Lühikõne eesmärgiks on veel aru saada, mis on kandidaadi varasem töökogemus, milliste projektidega nad on seotud ning mis on nende motivatsioon ja ootused uue rolli osas. Selle põhjal otsustame, kas kandidaat võiks potentsiaalselt sinu ettevõttesse sobida.

4. Kandidaatide edastamine

Eduka lühikõne korral edastame meie poolt valitud kandidaadid sulle läbi Trello tarkvara. Meie eesmärk pole paljude kandidaatide edastamine, vaid soovime säästa sinu aega saates sulle ainult parimad kandidaadid. Soovi korral anname sulle võimaluse ka tutvuda kandidaatidega, kes lühikõne voorust edasi ei pääsenud. Pärast kandidaatide edastamist, aitame sul korraldada ja läbi viia intervjuusid, et veelgi paremini aru saada sinu vajadustest ning anda tagasisidet kandidaatide osas.

Korduma kippuvad küsimused

Mis on teie hinnastamise meetod?

Meie hinnastamise meetod sõltub rolli keerukusest ning värbamise mahust. Ühe värbamisprojekti projekteeritud lõpphinnast saate teada esimesel kõnel eeldusega, et teate, milline on teie kandidaadi profiil ning kui palju inimesi värvata soovite. Üldiselt on värbamisprojekti kogukulu seotud tööle asuva inimese palgaga.

Kaua võtab üks värbamisprojekt aega?

Värbamisprojekti pikkus sõltub rolli keerukusest ning intervjuude toimumise ja tagasiside saamise kiirusest. Üldiselt võtab protsess (esimesest kliendikohtumisest kuni uue töötaja esimese tööpäevani) aega 2-3 kuud. Võib tekkida ka olukordi, mil väljavalitud kandidaat pakkumist vastu ei võta. Sel juhul võib protsess ka kauem võtta.

Millised värbamismeetodeid kasutate?

Kasutame traditsioonilisi värbamismeetodeid vastavalt vajadusele. Eelkõige oleme sihtotsijad – otsime inimesi üles erinevatelt platvormidelt ning võtame nendega ise ühendust. Olenevalt värbamisstrateegiast, teeme ka maandumislehti ning töökuulutusi. Lisaks on meil olemas oma põhjalik talentpool (nimekirjad varasemalt sihtotsitud kandidaatidest erinevatesse rollidesse), kellele pakkumisi teha.

Millistele valdkondadele spetsialiseerute?

Oleme peamiselt keskendunud järgmistele valdkondadele: info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, müük, finants, juhtimine, pangandus, kindlustus ja tootmine. Tänu aga meie suurele värbamismeeskonnale, kelle ekspertiis on väga laiahaardeline, suudame aidata ka teiste valdkondade talentide leidmisega.

Kas te lisaks värbamisele aitate ka millegi muuga?

Kuigi meie peamine teenus on värbamine, pakume juba olemasolevatele partneritele ka lisateenuseid, nagu näiteks HR konsultatsioone, palgauuringuid, tööandja brändingu kujundamist jne. See on meie lisaväärtus – kui vaja, aitame mõelda kaasa ka teistes valdkondades.

Mis juhtub, kui töötaja läheb ära või leian, et ta pole sobilik?

Kui valitud kandidaat lahkub poolte vahel sõlmitud koostöölepingus sätestatud juhtudel nelja kuu jooksul, pakutakse asenduskandidaat täiendava paigutustasuta.

Soovid värbamisega abi? Saada meile oma värbamisprojekti soov!