Millega tegelevad Liina Kukk ning Ailen Põld?
Liina Kukk on oma karjääris töötanud erinevatel positsioonidel, alates müügijuhist kuni toote- ning turundusjuhina. Viimased kaks aastat on Liina olnud Külalisjuht.ee kaasomanik, mis pakub ettevõtetele interim manager ehk külalisjuhi teenust.
Ailen Põld on juba kuusteist aastat tegelenud rõivastega. “Olen õppinud rätsepaks ning sellel alal ka töötanud. Samuti olen olnud tootmisjuhi rollis erinevates ettevõtetes,” mainib Ailen. Viimased kuus kuud on Ailen aga tegelenud enda brändiga Fibami, mis toodab naiste spordiriideid.
Mida kujutab endast külalisjuhi kontseptsioon?
Külalisjuhi kontseptsioon pärineb juba 1970ndatest, mainib Liina. “See kontseptsioon sündis Hollandis ajal, mil juhtide lahti laskmine oli väga kulukas ja aeganõudev protsess. Selleks, et seda protsessi leevendada, võeti ettevõttese ajutine juht ehk külalisjuht,” sõnab Liina.
Külalisjuhi roll on tulla ettevõttesse ning täita kokkulepitud tööülesannet kindla aja jooksul. Kui küsida, kuidas erineb külalisjuht konsultandist, vastab Liina, et külalisjuht paneb paika strateegia ning viib selle ka ellu ehk võtab vastutuse oma töö eest. “Külalisjuht on tulemustele orienteeritud ning kui sa enda eesmärke ei saavuta, siis pole sul selles rollis ka suurt tulevikku,” mainib Liina. Tulemuste saavutamine on oluline, sest külalisjuhtide valimisel võetakse tihtipeale arvesse referentse, tehtud töid jne.
Tänaseks on külalisjuhi kontseptsioon populariseerinud üle maailma. “Esialgu katsetasime Eestis selle teenusega, et vaadata, kuidas ettevõtted seda vastu võtavad. Mõned ettevõtted küll pakuvad juba seda teenust, kuid meie soovime külalisjuhi teenust teha ka väikeettevõtetele kättesaadavamaks,” mainib Liina.
Millises olukorras tuleks võtta endale interim manager ehk külalisjuht?
Selleks, et külalisjuhi värbamine oleks edukas, peab ettevõttel olema selgelt püstitatud lähteülesanne (muudatus, projekt, kampaania, strateegia jne). “Kõigepealt tuleb kaardistada hetkeolukord, mille põhjal saab teha juba järgmised sammud,” mainib Liina.
Ailen Põld ning tema ettevõte Fibami on kasutanud külalisjuhi teenust juba paar kuud. “Mul oli lisajõudu vaja strateegia paika panemisel – kuidas turule tulla, kes võiks olla minu toote sihtgrupp jne,” mainib Ailen. Esimestel nädalatel aitaski külalisjuht Fibamil strateegiat luua, mille käigus pandi paika esimeste kuude plaan, sealhulgas sotsiaalmeedia tegevuskava. “Külalisjuhi teenuse kasutamine on aidanud mul hoida fookust. On hea, kui keegi täiesti värske pilguga asju üle vaatab,” sõnab Ailen.
Samas mainib Ailen, et selleks, et endale külalisjuhti võtta, peab olema hea omavaheline klapp. Olgugi et külalisjuht ei pruugi kogu aeg ülesandeid täita, räägime üksteisega igapäevaselt, sõnab Ailen. Siinkohal lisab Liina: “Sa võid endale leida ühe päevaga väga hea asendusjuhi. See, kas üks külalisjuht sobib sinu ettevõttesse – sellest saad ilmselt juba aru esimeses kõnes.”
Paketi sisu, hinnastamise meetod ja offboarding
Liina sõnul küsivad nad oma klientidelt kogu makset alles siis, kui projekt on lõppenud. “Hetkel pakub Külalisjuht OÜ turunduspaketti, kuid oleme teinud ka projektijuhtimist ning müüki. Keskelt läbi on meie keskmine projekti pikkus pool aastat,” sõnab Liina.
Nagu mainitud, on paketi esimene osa on audit ehk hetkeolukorra kaardistamine ning seejärel strateegia paika panemine. “Selle käigus uurime, mida teevad otsesed ja kaudsed konkurendid. Seejärel paneme kirja kõik “hullud” ideed brainstormingu formaadis. Seal tulebki kokku plaan, millega turule asuda. Paneme paika tegevuskava, sihtgrupid ning viisid ja kanalid, kuidas ja kus neid sihtgruppe oleks võimalik kõnetada,” sõnab Liina.
Selleks, et külalisjuhiga edukalt töösuhe lõpetada, peab kohe alguses kommunikatsioon paigas olema. “Külalisjuht peab kohe alguses teadma, mida temalt oodatakse,” lisab Liina.
“Töösuhte lõppedes peab kogu tiim olema ühel lainel, et see, mida külalisjuhilt oodati, sai tehtud. On oluline, et seda omavahel kommunikeeritakse,” lausub Liina.
Uuri lähemalt külalisjuhi teenuse kohta SIIT
Meist
TalentHub on värbamisagentuur, mille asutajateks on pikaajalise inhouse-kogemusega personalieksperdid Reet Kaurit ja Käthe-Riin Tull. Olles oma klientidele partneriks erinevates personaliküsimustes, on TalenHubi lähenemine värbamisele keskendunud läbipaistvusele ning andmetepõhisusele. Oma podcastidega soovime värbamis- ning personalitööga seotud teadmisi ka laiemalt jagada.