Kuidas ja miks sünnib üks värbamisagentuur?

Kuidas sünnib üks värbamisagentuur?

Kuidas ja miks sünnib üks värbamisagentuur?”

Kes on Reet Kaurit ja Käthe-Riin Tull ning kuidas sündis TalentHub värbamisagentuur? Kust tuli mõte teha podcasti ning kuidas sellega on läinud? Mis on majasisese värbamise plussid ja miinused? Mida agentuuriga töötades arvestada tuleb? Mis saab edasi? 

Hooaja viimase podcasti külalisteks on värbamis- ja talendiotsingu agentuuri TalentHub asutajad Reet Kaurit ja Käthe-Riin Tull

Kaks väga erinevat teed, mis lõpuks ristusid 

Kui Reet väike oli, tahtis ta saada giidiks, sest talle meeldisid reisimine ja ajalugu. Käthe-Riin aga armastas loomi ning soovis saada esmalt veterinaariks, siis aga presidendiks. Täna juhivad Reet ja Käthe-Riin koos TalentHub värbamisagentuuri ning teevad podcasti. Kuidas nad aga siia jõudsid?  

Käthe-Riin sõnab, et tema karjäär on alati olnud personalivaldkonnapõhine: “Karjääri valikul mõjutas mind väga AIESEC tudengiorganisatsioon, kus ma tegelesin personaliküsimustega. Esimene töökoht oli värbamisagentuuris ning edasi liikusin IT- ja tehnoloogiavaldkonna ettevõtetesse kuni selleni välja, et minu viimane töökoht oli personalijuht Starshipis, kus sain esimese personalijuhina asju nullist üles ehitada. Starshipis sain lisaks väga hea kogemuse ka rahvusvahelises värbamises.”

Reeda teekond on vastupidi käinud läbi erinevate valdkondade ja töökohtade: “Alustades marjamüügiputka pidamisest ja Ameerikas nii lapsehoidmisest kui koristamisest, lõpetades Anne noortekeskuses noorsootöö ning motokrossi sisehalli juhtimisega – küll mulle on meeldinud tööd teha. Personalivaldkonda jõudsin läbi õpingute ja Transferwise’i, kus alustasin praktikandina aga lõpetasin IT-värbajana. Edasi liikusin Mooncascade’i personalijuhiks.”

Kuidas sündis TalentHub värbamisagentuur?

Reeda sõnul oli TalentHubi tekkeks mitmeid tõukeid: “Soov luua värbamisagentuur oli peamiselt seotud mu enda kogemusega erinevate agentuuridega töötades ja nimelt probleemiga, et see koostöö ei olnud kunagi selline, millega ma oleks lõpuni rahul olnud, sest agentuurid ei pööranud kunagi piisavalt tähelepanu kultuurilisele sobivusele. Sain palju kandidaate, kelle oskused olid õiged, aga isiksustena ettevõttesse ei sobinud.”

“TalentHubi eesmärk on olla partneriks. Me töötame sarnaselt nagu töötab majasisese värbaja – üritame rohujuure tasandil aru saada ettevõtte olemusest ja eesmärkidest ning sellest, kuidas me saame ettevõtet nende saavutamisel aidata,” kirjeldab Reet TalentHubi põhimõtteid. “Meil on kolm aktiivset värbajat, kes on uskumatult ägedad, andekad ja ambitsioonikad nii oma töös kui ka enesearengus. Lisaks siis ka meie ise, kes me tegeleme rohkem strateegilise vaatega – kliendisuhtluse ja visiooniloomega,” lisab Käthe-Riin. 

Kui klientidest rääkida, siis TalentHubi paljud kliendid on IT-sektorist, kuid mitte ainult: “Meil on algfaasis startuppe, on selliseid 50+ inimesega ettevõtteid, samuti ka mõne jaeettevõtted ja ehitusettevõte. Kuna meie jaoks on oluline ettevõtte kultuuri mõista, on enamasti meie kliendid pikaajalised,” sõnab Reet. Käthe-Riin lisab, et tegutsetakse rahvusvaheliselt: “Me värbamine nii välismaalt Eestisse kui ka otsime välismaistele klientidele rahvusvahelisi kandidaate.” Mõlemad rõhutavad, et paindlikkus ja rätseplahendused on see, mida klientidele pakutakse.  

Majasisese värbamise plussid ja miinused

Kui rääkida majasisese värbamise plussidest värbaja vaatevinklist, siis selleks on kindlasti suurem teadlikkus: “Majasisene värbaja tunneb ettevõtet läbi ja lõhki – inimesi, kultuuri, eelarvet ja ettevõtte eesmärke. Lisaks ei keskendu majasisene värbaja vaid ühele värbamisele, vaid ka employer brandigule, ehitab candidate pool’e ja saab planeerida eelarvet vastavalt vajadustele,” kirjeldab Käthe-Riin.  

Reet lisab, et majasisese värbamisel on ka miinuseid: “Üks asi on see, et töö võib muutuda ühekülgseks – rollid ja spetsiifika on ju pidevalt sama. Teine asi on see, et headele kandidaatidele ei ole võimalik mingisse konkreetsesse rolli mittesobimise korral muud rolli pakkuda – ja see on värbajale alati hästi kurb.”

Kui aga vaadata majasisest värbamist ettevõtte seisukohast, siis on olulised ettevõtte vajadused: “Kui on palju värbamist, siis on majasisene tiim mõistlik. Samuti siis, kui on vaja protsesse juhtida ning tugevalt employer brandingut teha,” sõnab Käthe-Riin. Kuid oluline on kaaluda ka miinuseid: “Majasisese tiimi kulu võib osutuda suuremaks kui agentuuri kasutades. Samuti võib olla vaja kasutada välist abi C-leveli või väga spetsiifilist rollide palkamisel, samuti uuele turule sisenedes. Sellises olukorras oleks tõenäoliselt mõistlik agentuuri kasutada,” lisavad mõlemad. 

Mida agentuuri kaaludes silmas pidada

Esimene ja kõige tähtsam asi, kui värbamisagentuuriga koostööd kaaluda, on välja mõelda mille osas agentuuri abi soovitakse: “Kas see on täisteenus, mida soovitakse või mõni konkreetne asi, millega abi tahetakse – värbamisprotsesside loomist ja juhtmist, kuulutuste koostamist ja ülespanekut, tööandabrändingut, sourcimist või headhuntingut?”

“Kui see on selge, siis tuleks agentuure kaardistada ka valdkonnapõhiselt – osa agentuure on IT-rollides head, teised müügis ja turunduses, kolmandad farmaatsias. Oluline on muidugi ka eelarve . kui see on väga väike, võib kaaluda freelanceri kasutamist. Kui oluline on kvaliteet ja garantii, siis agentuur,” kirjeldab Reet. Käthe-Riin lisab, et oluline on ka omavaheline klapp: “Agentuur on osa su tiimist, te töötate koos ühise eesmärgi nimel. On oluline, et tunne oleks õige ja oldaks ühel lainel.”

Kui on selge, mis abi agentuurilt tahetakse ja on ka leitud sobiv ettevõte, soovitavad Reet ja Käthe-Riin ka süveneda kokkuleppesse: “Hästi oluline on kokku leppida profiilis, mis otsitakse ja eesmärgis, samuti ootustes – kes mida teeb ja mille eest vastutab. Samuti läbi rääkida garantii – mis saab siis kui leitud töötaja näiteks katseajal lahkub või kuidas tuua protsessi sisse enda leitud kandidaadid. Samuti võiks agentuurile seada ootused kandidaadisuhtluse ja maine hoidmise osas.”

Kohtumiseni juba sügisel! 

Ja sellega ongi TalentHub podcasti esimene hooaeg läbi. Nii Reet kui ka Käthe-Riin annavad tehtud saadetele positiivse hinnangu ning planeerivad juba järgmist hooaega, kus on oodata nii uusi huvitavaid saatekülalisi kui ka uuendusi saateformaadis. Kui teil on ettepanekuid, soovitusi või küsimusi nii saate teemade, esinejate kui formaadi osas, kirjutage meile kodulehel, Facebookis või Instagramis. Seniks aga nautige suve!

Meist

TalentHub on värbamisagentuur, mille asutajateks on pikaajalise inhouse-kogemusega personalieksperdid Reet Kaurit ja Käthe-Riin Tull. Olles oma klientidele partneriks erinevates personaliküsimustes, on TalentHubi lähenemine värbamisele keskendunud läbipaistvusele ning andmetepõhisusele. Oma podcastidega soovime värbamis- ning personalitööga seotud teadmisi ka laiemalt jagada.