Persoonibränd: Mis see on ja kuidas sellega algust teha?

Persoonibränd: Mis see on ja kuidas sellega algust teha?

Kuidas juhtida iseennast pandeemia ajal? Kuidas luua autentne ning väljapaistev tööandja bränd? Mis on persoonibränd ning miks peaksid sina sellesse panustama? TalentHubi 27. podcasti külaliseks on koolitaja ja persoonibrändi ekspert Signe Ventsel.

Millega tegeleb Signe Ventsel?

Võib öelda, et Signe on kas suuremal või väiksemal määral töötanud turunduse ja enesearengu valdkonnas juba 15 aastat. Enne ettevõtjaks saamist, töötas Signe aastaid Eesti kõrgharidusmaastikul, kus juhtis meeskondi ning erinevaid projekte. Tänaseks on Signe aga eelkõige tuntud kui organisatsioonide arengupartner, kes aitab ettevõtetel autentselt silma paista läbi brändisaadikute ning persoonibrändi arendamise. Lisaks sellele kahele on veel üheks Signe kireks õpetada inimestele, kuidas edukalt iseennast juhtida.

Eesmärkide seadmine ja enesejuhtimine pandeemia ajal

Praegusel ajal, mil paljud meist on sunnitud töötama kodust, on enesejuhtimine ja isiklike eesmärkide seadmine muutunud keerulisemaks. Seetõttu soovitab Signe hetkel mitte panna niivõrd suurt rõhku eesmärkide täitmisele, vaid hoopis enese eest hoolitsemisele. Siinkohal mainib Signe, et sa ei peaks oma kalendrisse märkima ainult olulisi asju. Vastupidi, sinna võiks märkida ka aja, mil tegeled asjadega, mis aitavad sul taastuda ja lõõgastuda.

Küll aga on ennast juhtivatel inimestel ikkagi vaja kodust kuidagi efektiivselt toimetada. Selleks soovitab Signe panna enda jaoks paika päeva fookuse. Näiteks võid otsustada, et esmaspäeval tegeled artikli kirjutamisega, aga teisipäeval hoopis teed ära kõik tegemata asjad. Lisaks soovitab Signe kohe päeva alguses, mil pea on veel värske, keskenduda just nendele asjadele, mis loovad kõige rohkem väärtust.

Iga nädala lõpus soovitab Signe teha kokkuvõtte. See loob selgust ning aitab järgmisel nädalal veelgi paremini toimetada.

Tööandja bränding – mis see on ja millest alustada?

Signe sõnul pole tööandja bränding pelgalt ettevõtte tugevuste välja näitamine, vaid ka nõrkuste. “Mulle meeldib näha autentsust nii inimeste kui ka organisatsiooni juures,” lisab Signe.

Reaalsuses on oma nõrkuste kommunikeerimine aga väljakutseks kõigile, sest kõik tahavad ju ideaalsed välja paista. “Sageli, kui sa lähed mõne suure korporatsiooni veebilehele, on seal kõik perfektne, kuid tegelikult võib selle taga olla hoopis midagi muud.” Siinkohal toob Signe välja selle, et autentsus ongi see aspekt, mis aitab ühel organisatsioonil silma paista.

Brändisaadikud

Olenevalt ettevõtte suurusest, tuleks Signe sõnul valida enda töötajatest grupp brändisaadikuid ehk inimesi, kes aitaksid ettevõttel autentselt ja eristuvalt välja paista. Brändisaadikud peaksid olema vabatahtlikud töötajad, kes selle teemaga tegeleda sooviksid, mainib Signe. Ühe keskmise ettevõtte kohta, kus töötavad 20 inimest, võiks Signe sõnul olla 5-6 brändisaadikut.

Enne, kui ettevõtte saadikuid valida, tuleb mõelda, mis on sinu tööandja brändingu eesmärk – on see selleks, et värvata uusi inimesi või soovid lihtsalt olla rohkem tuntud? Kui eesmärk on paika pandud, tuleks uurida brändisaadikutelt nende motivatsiooni kohta – miks nad soovivad ettevõtte turundusega tegeleda? Sealt edasi tuleks lahti mõtestada, millega iga brändisaadik tegelema hakkab.

“Saadikud peaksid ise ettevõtte väärtustest lähtuvalt paika panema, kuidas nad toimetama  hakkavad. Pärast seda tuleks paika panna turundusplaan, mis loob selgust, millist sisu sotsiaalmeedias looma hakatakse.” See on kogu protsessi juures väga oluline samm, sest ilma põhimõtete kaardistamiseta võib juhtuda see, et need postitused ja tegevused ei lähe kokku ettevõtte visiooni ja väärtustega, mainib Signe.

Igal inimesel on oma persoonibränd

Signe sõnul levib ka tänapäeval inimeste seas müüt, et persoonibränd on mõeldud ainult kuulsustele ja poliitikutele. Tegelikult aga peaks eneseturundusega tegelema iga inimene, kes soovib karjääriredelil edasi liikuda. Eneseturundamine ei tähenda seda, et pead kohe kuskile eetrisse minema. Vastupidi, Signe sõnul aitab persoonibränd ning selle loomine esialgu sind iseennast tundma õppida. Alles siis, kui tead, millega igapäevaselt tegeleda soovid, muutub see sihtrühm kellekski teiseks, lisab Signe.

Siinkohal mainib Signe, et tänapäeval ei tea paljud inimesed, mis on nende kirg, tugevused ja nõrkused. Sellepärast on oluline persoonibrändi panustada ja hiljem selle läbi luua inimestele väärtust.

Kuidas alustada persoonibrändinguga?

Alustuseks soovitab Signe teha iseenda SWOT ehk TNVO-analüüs, mille käigus kaardistad ära enda tugevused ja nõrkused. Seejärel võid sõprusringkonnaga kokku saada ja jagada omavahel enda tulemusi. Signe sõnul on sõprusringkonnast alustamine heaks stardipakuks, juhul kui sul on soovi hiljem teistele sihtrühmadele edasi liikuda. 

Teine asi, mida saaksid koheselt teha, on vaadata, et sinu sotsiaalmeedia profiilid oleksid korras. “Sageli on seal palju rämpsu, mis väärtust ei loo,” mainib Signe. Siinkohal soovitab Signe tuua välja enda hobid, ametikoha ja organisatsiooni, kus töötad. Selleks, et eristuda, võiksid ka välja tuua enda põhjuse, miks sa tegeled täna parasjagu just sellega. See kõik aitab luua endast autentset pilti.

Kui soovid enesebrändingu kohta rohkem lugeda, soovitab Signe Gary Vaynerchuk´i raamatut “Nii lüüakse läbi!” ja Grant Cardone´i raamatut “Müü ise või müüakse sulle.”

Jaga seda podcasti oma sõbraga!

Meist

TalentHub on värbamisagentuur, mille asutajateks on pikaajalise inhouse-kogemusega personalieksperdid Reet Kaurit ja Käthe-Riin Tull. Olles oma klientidele partneriks erinevates personaliküsimustes, on TalenHubi lähenemine värbamisele keskendunud läbipaistvusele ning andmetepõhisusele. Oma podcastidega soovime värbamis- ning personalitööga seotud teadmisi ka laiemalt jagada.

Kuula SIIT meie eelmist podcast´i BrainBase´i kaasasutaja Karl Johan Vallneriga.